سبد خرید

آجر نما و آجر نسوز چیست و کاربرد آن در ساختمان

دسته بندی

آخرین مقالات

برچسب ها

ارتباط با ما

آجر نما و آجر نسوز چیست و کاربرد آن در ساختمان
22 شهریور 1402
admin-flexy
304

به انواع آجرهایی که در نمای بنا استفاده می‌شود آجر نما گفته می‌شود. آجر نما برای ایجاد نمای زیبا در ساختمان‌ها و خانه‌ها به کار می‌رود. امروزه با ورود پیشرفت صنعت ساختمان، آجرها کمتر در اسکلت سازه‌ها به کار می‌روند ، اما همچنان در نمای ساختمان و بدنه به کار می‌روند.

آجرهای نسوز ‏‎نوعی آجر نما هستند که از لحاظ کیفیت جزو دسته بهترین آجرهای نما محسوب می‌شوند. آجر نما علاوه بر اینکه باید از استانداردها لازم برخوردار باشد ، لازم است که در برابر گرما ، رطوبت و نفوذ آب مقاوم باشد و به‌ آسانی آسیب نبیند. بنابر این اکثر آجر های نما ، آجر نسوز می باشند. آجر نسوز نما پارسه جزء آجرهای مدرن و دکوراتیو امروزی هستند.

آجر نسوز نما از خاک چینی و خاک ‏نسوز ، با ساختار مولکولی متراکم و منسجم تولید می‌گردند. این نوع از آجر در دمای بالای ‏‏1200 تا 1500 درجه سانتی‌گراد

شکل می‌گیرد ‏و بر اساس میزان حرارت کوره طیف‌های رنگی آجر نسوز تعیین می‌گردد. مواد پایه و تشکیل ‏دهنده آجرهای نسوز کانی‌ها ‏و پوکه‌های معدنی خاص می‌باشند، که قادرند ترکیباتی نسوز و پایداری همانند آجر نسوز را بوجود آورند. این مواد نسوز باید ‏قابلیت حفظ خصیصه‌های فیزیکی و ‏شیمیایی مورد نظر را در درجه حرارتی بالا و شرایط گوناگون محیطی (دمای گوناگون محیط) داشته باشند.‏

آجر نسوز نما دارای تنوع بالایی در رنگ، سایز و طرح می باشد و بسیاری از طراحان خلاق، در زمان اجرای نماهای آجرنسوز، از آن ها به صورت تصادفی استفاده می کنند، که علاوه بر زیبایی و شکیل بودن در نماها، تفاوت در سبک، طرح و رنگ، در تک تک آجرهای نسوز به کار رفته را به نمایش می گذارند. آجرهای نسوز به دلیل مقاومت بالا، جذب آب مناسب و همچنین گیرایی بالا در تماس با ملات، از مزایای متفاوتی نسبت به دیگر مصالح در مراحل نصب و اجرا برخوردار می باشد.

جالب است که بدانید در زمان اجرای نماهای ساختمانی با استفاده از آجر نسوزنما، به هنرنمایی و دقت بیشتری نیاز است، و همین امر سبب جذابیت و برتری نمای آجر نسوز شده است. برای خرید بهترین آجر نما و آجر نسوز از سایت و کارخانه آجر پارسه با شماره ۰۹۳۹۴۲۵۶۶۸۱ تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

یک پاسخ به “آجر نما و آجر نسوز چیست و کاربرد آن در ساختمان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما یک کارخانه تولید آجر و آجر نمای با کیفیت با برند آجر پارسه هستیم. وب سایت آجر پارسه با فروش مستقیم محصولات کارخانه از جمله تولیدات آجرهای قزافی ، شاموتی و همچنین آجرنما های انگلیسی ، رندوم و … زمینه دسترسی به آجر با کیفیت و ارزان را برای عموم مردم فراهم نمود.

ارتباط با ما