سبد خرید

بند کشی آجر نما و آجر نسوز چگونه است؟

دسته بندی

آخرین مقالات

برچسب ها

ارتباط با ما

بند کشی آجر نما و آجر نسوز چگونه است؟
24 شهریور 1402
admin-flexy
381

اجرای نماهای آجری بدون بند کشی آجر، نمایی ناقص و زشت را به همراه دارد. علاوه بر آن استحکام و عمر آجرها بدون این امر کاهش پیدا می کند.نحوه بندکشی آجر نما بسیار مهم بوده و ازجمله مراحل نهایی و بسیار حساس در امر آجرکاری نمای ساختمان به حساب می‌آید. سایت آجر پارسه در این مقاله طرز تهیه ملات بندکشی آجر و نحوه بندکشی آجر و طرز تهیه ملات بندکشی آجر را آموزش میدهد. این کار به اندازه‌ای مهم و حساس است که اگر در اجرای آن به اندازه‌ی کافی دقت نداشته باشید و حساسیت به خرج ندهید، کار شما با آسیب‌های بسیار جدی روبرو خواهد بود؛ حتی اگر از باکیفیت‌ترین و زیباترین آجرها برای نمای ساختمان خود استفاده کرده باشید.

بند کشی آجر چیست؟

به پر کردن درزهای میان آجرها با ملات مناسب، بند کشی آجر می گویند. بندکشی آجر یکی از نهایی ترین مراحل اجرای نما محسوب می شود که جلوه بیشتر، دوام، ماندگاری، استحکام و چسبندگی بیشتر آجر را به ارمغان می آورد.

ملاتی که برای بندکشی استفاده می شود از مواد اولیه مانند پلیمرهای پودری، سنگدانه های مناسب، سیمان، غلیظ کننده و افزودنی های شیمیایی همراه با آب ساخته می شود. بندکشی آجر نما باعث پر شدن درزهای خالی آجر شده و استحکام و دوام آجر نما را افزایش می دهد و باعث زیباتر شدن آجر نما می شود. بندکشی از نفوذ آب جلوگیری می کند و باعث مقاومت آجر در برابر رطوبت می شود.

اگر آجرهای نمای ساختمان شما به سرعت دچار نم کشیدگی، فرسودگی، پوسیدگی و تخریب زود هنگام شد، باید به نحوه بندکشی آجر آن شک کنید؛ زیرا نقش اصلی بندکشی آجر نما این است که از نفوذ آب و رطوبت در بین شیارهای آجرها جلوگیری کند؛

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما یک کارخانه تولید آجر و آجر نمای با کیفیت با برند آجر پارسه هستیم. وب سایت آجر پارسه با فروش مستقیم محصولات کارخانه از جمله تولیدات آجرهای قزافی ، شاموتی و همچنین آجرنما های انگلیسی ، رندوم و … زمینه دسترسی به آجر با کیفیت و ارزان را برای عموم مردم فراهم نمود.

ارتباط با ما