سبد خرید

آجر رسی/ آجر پرسی

آجر رسی/ آجر پرسی

آجر پرسی یا آجر رسی ، آجرنمایی هست که از مواد اولیه خاک رس و بوسیله پرس کردن در دستگاه تولید میشود و به آجر ماشینی یا آجر دوغابی نیز معروف است. آجر رسی در نمای داخلی و بیرونی و کف فرش نیز کاربرد دارد. این آجر رنگ بندی زرد ، گلبهی و قرمز را داراست ولی به علت استقبال زیاد از رنگ زرد آن به آجر سه سانتی زرد معروف است. در گذشته از این آجر در نماهای ساختمان بیشتر استفاده میشد.

کارخانه آجر پارسه به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع آجر نما این امکان را فراهم آورده تا آجر پرسی (آجر زرد ۳ سانتی) را با کیفیت مناسب و قیمت درب کارخانه ، در وب سایت آجر پارسه عرضه و در کمترین زمان ممکن برای مشتری ارسال گردد ، جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت آجر نما رسی ، با ما در ارتباط باشید: ۰۹۲۱۷۸۲۴۹۶۴

 

 

توضیحات

آجر پرسی یا آجر رسی ، آجرنمایی هست که از مواد اولیه خاک رس و بوسیله پرس کردن در دستگاه تولید میشود و به آجر ماشینی یا آجر دوغابی نیز معروف است. آجر رسی در نمای داخلی و بیرونی و کف فرش نیز کاربرد دارد. این آجر رنگ بندی زرد ، گلبهی و قرمز را داراست ولی به علت استقبال زیاد از رنگ زرد آن به آجر سه سانتی زرد معروف است. در گذشته از این آجر در نماهای ساختمان بیشتر استفاده میشد.

آجر رسی چیست؟

همانطور که گفته شد آجر رسی، یک نوع آجر است که از خاک رس و آب تشکیل شده و سپس با پخت در دمای بالا تولید می‌شود. خاک رس، یک نوع خاک حاوی نسبت بالایی از خاک‌های رسی است که برخی خواص خاص در فرآیند ساخت آجر را به آن اختصاص می‌دهد. آجر رسی معمولاً در رنگها و اشکال متنوعی قابل تهیه است. این نوع آجر به دلیل ویژگی‌های مختلفی از جمله مقاومت به آتش و حرارت، عایق حرارتی خوب، سازگاری با محیط زیست و امکان استفاده در ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، آجرهای رسی برخی خواص سازه‌ای مانند مقاومت مکانیکی و استحکام را نیز دارا هستند.

از آنجایی که خاک رس قیمت مناسب تری نسبت به سایر خاک ها دارد باعث شده تا این آجر ارزانترین آجر محسوب شود. البته باید توجه داشت که تنها خاک آن باعث ارزان بودن آجر پلاک نمی شود بلکه عوامل دیگری نیز از جمله تولید اتوماتیک بوسیله دستگاه نیز ، یکی از عوامل تولید سریعتر و ارزان تر بودن آن به نسبت سایر آجرها می باشد. کارخانه آجر پارسه به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع آجر نما این امکان را فراهم آورده تا آجر پرسی (آجر رسی) را با کیفیت مناسب و قیمت درب کارخانه ، در وب سایت آجر پارسه عرضه و در کمترین زمان ممکن برای مشتری ارسال گردد ، جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت آجر دوغابی ، با ما در ارتباط باشید: ۰۹۲۱۷۸۲۴۹۶۴

 

انواع رنگ آجر رسی پارسه

آجر ماشینی پارسه (همان آجر رسی) دارای ۳ رنگ زرد، گلبهی و قرمز می باشد. شما تمامی سایزهای آجر رسی را میتوانید در این ۳ رنگ درخواست کنید.

آجر رسی زرد پارسه: این آجر از محبوب ترین و پرکاربرد ترین آجرنما رسی در ایران است.حتما یادتان می آید، زمانی که هنوز آجر نسوز وارد ایران نشده بود بیشترین نما ها در اکثر شهر با آجر سه سانتی زرد نما بود. آجر رسی زرد هم اکنون علاوه بر ساختمان در نمای داخلی رستوران ها نیز استفاده زیادی دارد.

آجر رسی گلبهی پارسه: آجر رسی گلبهی یکی از انواع آجرهای ساختمانی است که از خاک رس و آب سازگار با آن ساخته می‌شود. به رنگ گلبهی رنگ پوست پیازی نیز میگویند.

آجر رسی قرمز پارسه: آجر رسی قرمز، نوعی آجر نما رسی است که دارای رنگ قرمز است. این آجرها از خاک رس قرمز رنگ ساخته می‌شوند و دارای ظاهری زیبا و چشم‌نواز هستند. اخیرا این رنگ از اجر رسی به دلیل تنوع ظاهری و همچنین سازگاری بالایی که با سبک‌های معماری دارد بسیار مورد علاقه معماران قرار گرفته است.

در زیر میتوانید رنگ های اصلی آجر ماشینی یا همان آجر رسی را مشاهده نمائید. برای سفارش دادن هر رنگ از آجر رسی پارسه میتوانید با شماره 09217824964 تماس بگیرید.

آجر پرسی پارسه / آجر ماشینی پارسه / آجر رسی پارسه / آجر نما ۳ سانتی زرد پارسه

آجر پرسی زرد

آجر رسی زرد پلاک

آجر رسی گلبهی / آجر پرسی گلبهی / آجر ماشینی گلبهی / آجر دوغابی گلبهی

آجر پرسی گلبهی

آجر رسی گلبهی پلاک

آجر رسی قرمز / آجر پرسی قرمز / آجر ماشینی قرمز / آجر دوغابی قرمز

آجر پرسی قرمز

آجر رسی قرمز پلاک

 

انواع آجر پرسی

آجر پرسی یا آجر ماشینی پارسه که به آجر رسی هم معروف است، برای طراحی ظاهری ساختمان بسیار پر مصرف هستند که نسبت به کاربرد، دارای انواع گوناگونی می‌باشد :

  • آجر سه سانتی (پلاک) رسی:  آجر سه سانتی نوعی آجر برای نمای ساختمان می باشد که به آجرهای رسی 3 سانتی نیز معروف می باشند. از این آجر در رنگ های زرد و قرمز تولید می شوند که رنگ زرد آن به نسبت ارزان تر و مقرون به صرفه می باشد. خاطر نشان میکنیم که آجر رسی یکی از ارزان ترین آجر ها برای نمای ساختمان می باشند.
  • آجر رسی نیمه: آجر نیمه همانطور که از نام آن پیداست در ابعاد نصف یک آجر پلاک رسی است.
  • آجر ال رسی: شکل ظاهری این آجر رسی بصورت L مانند است و معمولا در کنار آجر پلاک، برای دور پنجره و دورستون و کنج ها مورد استفاده قرار می گیرد تا نمای تمیزتری داشته باشیم.
  • آجر رسی حصیری: سطح این مدل از آجرهای پرسی مخصوص طراحی نمای ساختمان دارای بافت حصیری مانند است. به همین دلیل این نوع آجرها را آجرنما رسی حصیری می‌نامند.
  • آجر کف پوش رسی: این مدل از آجر ماشینی به دلیل ابعاد مربعی که دارد به عنوان کف فرش و در نمای ساختمان بصورت لوزی کارایی دارد.
در زیر انواع آجر انگلیسی را مشاهده و با تماس با شماره 09217824964 میتوانید آن را ثبت سفارش کنید.

 

آجر پرسی پلاک پارسه / آجر ماشینی پلاک ۴ س پارسه / آجر نما ۳ سانتی زرد پارسه

آجر ۳ سانتی رسی پلاک پارسه

آجر زرد ۳ سانتی پلاک ۲۰ * ۴
آجر پرسی رسی پلاک ۲۰ * ۵/۵
آجر ماشینی رسی پلاک ۲۲ * ۵/۵
آجر رسی پلاک ۲۶ * ۵/۵
آجر دوغابی رسی پلاک ۳۲ * ۷

آجر سه سانتی نیمه پارسه / آجر نیمه ماشینی پارسه

آجر نیمه رسی پارسه

آجر نیمه رسی پلاک ۴
آجر رسی نیمه پلاک ۵/۵
آجر رسی پرسی نیمه پلاک ۷
آجر دوغابی نیمه پلاک سایز ۱۶ * ۷

آجر ال رسی پارسه / آجر ال پرسی پارسه / آجر ال ماشینی پارسه

آجر رسی ال پارسه

آجر رسی ال ۴
آجر پرسی ال ۵/۵
آجر ماشینی ال ۷

آجر پلاک حصیری پارسه / آجر رسی حصیری پپارسه / آجر ماشینی حصیری پارسه

آجر نما رسی حصیری پارسه

آجر رسی پلاک حصیری ۴
آجر پرسی رسی حصیری ۵/۵

آجر ماشینی کف پوش / آجر کف پوش رسی

آجر کف فرش رسی پارسه

آجر کف پوش رسی سایز ۱۰ * ۱۰
آجر کف فرش پرسی سایز ۲۰ * ۲۰

آجر دوغابی چیست؟

آجر رسی بعلت اینکه با روش ریخته گری دوغابی در یک قالب متخلخل انجام می‌شود ، به آن آجر دوغابی نیز می گویند. در اثر فشار مویین قالب، یک لایه ذرات نیمه جامد از طریق رسوب مواد جامد در دوغاب ، بر روی قالب تشکیل می‌شود. پس از مدتی قطعه ریخته گری شده از قالب توسط دستگاه خارج می‌شود. این آجر بعلت اینکه توسط دستگاه و با استفاده از پرس دستگاه در قالب ریخته گری انجام میشود به نام های آجر ماشینی یا آجر پرسی و همچنین به نام آجر دوغابی ( بخاطر طرز تهیه آن ) نامیده میشوند.

 

ویژگی آجر رسی چیست؟

همانطور که گفته شد آجر رسی (سفال نما) از خاک رس به همراه آب ساخته می‌شود و سپس خشت‌ها از این مخلوط خشک می‌شوند. ویژگی‌های آجر رسی عبارتند از:

مقاومت فشاری: آجر رسی معمولاً مقاومت فشاری مناسبی دارد که این ویژگی آن را به یک جزء مناسب برای استفاده در ساختمان‌ها تبدیل کرده است.
عایق حرارتی: خاک رس دارای خصوصیات عایق حرارتی خوبی است، بنابراین آجر رسی ممکن است برای ایجاد عایق حرارتی در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
استحکام در برابر آب: آجر رسی به طور عمده غیرنفتی است و بنابراین از نظر استحکام در برابر آب کمی برتری نسبت به آجر سفالی دارد.
قابلیت‌های ساخت: به عنوان یک ماده قابل‌ساخت، آجر رسی به راحتی قابل فرم‌دهی است، که این امکان را فراهم می‌کند که به شکل‌ها و ابعاد مختلف برای نیازهای مختلف ساختمانی ساخته شود.
پایداری در برابر زمان: با گذر زمان، آجر رسی تغییرات اندکی در ویژگی‌های فیزیکی خود دارد و معمولاً پایداری خوبی نسبت به فرسایش و خرابی نشان می‌دهد.
محیط‌زیست: آجر رسی به دلیل استفاده از خاک رس، مواد محلی و قابل دسترس برای ساخت، به عنوان یک ماده ساختمانی محیط‌زیستی‌تر محسوب می‌شود.

 

آجرهای پرسی از لحاظ ظاهری

آجر پرسی (آجر رسی) از لحاظ ظاهری باید عاری از معایب ظاهری مانند ترک خوردگی , شوره زدگی آلوئک ونظایر آن باشد .

بعلت اینکه آجر ماشینی بوسیله دستگاه و با غالب تولید میشود ، ابعاد و اندازه ی آجرهای رسی باید مطابق استانداردها باشد و کم و کاستی از طول و عرض نداشته باشد.

 

 

قیمت انواع آجر رسی ( آجر پرسی ) پارسه

در جدول زیر لیست انواع آجر پرسی (آجر دوغابی) پارسه را مشاهده میکنید. این لیست بروز بوده و قیمت درب کارخانه آجر در فصل بهار ۱۴۰۳ می باشد.

نام محصولواحدقیمت (تومان)تعداد در کارتنوزن کارتن (کیلوگرم)متراژ بدون بند کشی
پلاک ۲۰ * ۴قالب۱۵۵۰۱۰۰۲۶۱۲۵ عدد ۱ متر مربع
پلاک ۲۰ * ۵/۵قالب۱۹۵۰۶۰۲۱۹۱ عدد ۱ متر مربع
ال ۴قالب۲۶۵۰۵۰۲۳۲۰ عدد ۱ متر طول
نیمه ال ۴قالب۲۹۰۰۶۰۲۳۲۰ عدد ۱ متر طول
ال ۵/۵قالب۲۹۰۰۴۰۲۷۱۶ عدد ۱ متر مربع
نیمه ال ۵/۵قالب۲۹۰۰۴۸۲۱۱۶ عدد ۱ متر مربع
نیمه پلاک ۴قالب۱۵۵۰۲۰۰۲۶۲۵۰ عدد ۱ متر مربع
نیمه پلاک ۵/۵قالب۱۹۵۰۱۲۰۲۱۱۸۰ عدد ۱ متر مربع
پلاک ۲۲ * ۵/۵قالب۲۱۰۰۶۰۲۳ ۸۳ عدد ۱ متر مربع
پلاک ۲۰ * ۲۰قالب۶۱۰۰۲۰۲۷۲۵ عدد ۱ متر مربع
پلاک ۳۲ * ۷قالب۴۶۰۰۳۰۲۰۴۵ عدد ۱ متر مربع
ال ۷قالب۴۸۰۰۳۰۲۳۱۳ عدد ۱ متر طول
پلاک ۲۶ * ۵/۵قالب۲۴۰۰۴۵۲۱۶۹ عدد ۱ متر مربع
پلاک نیمه ۲۲قالب۲۱۰۰۱۲۰۲۳۱۶۴ عدد ۱ متر مربع
پلاک ۱۶ * ۷قالب۳۱۰۰۶۰۲۰۸۹ عدد ۱ متر مربع
پلاک حصیری ۴قالب۱۹۵۰۱۶۰۲۶
پلاک حصیری ۵/۵قالب۲۲۰۰۹۶۲۲
نیمه ال ۷قالب۴۸۰۰۳۶۲۰۱۳ عدد ۱ متر طول
پلاک ۱۰ * ۱۰قالب۳۸۰۰۸۰۲۸۱۰۰ عدد ۱ متر مربع

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آجر رسی/ آجر پرسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

ما یک کارخانه تولید آجر و آجر نمای با کیفیت با برند آجر پارسه هستیم. وب سایت آجر پارسه با فروش مستقیم محصولات کارخانه از جمله تولیدات آجرهای قزافی ، شاموتی و همچنین آجرنما های انگلیسی ، رندوم و … زمینه دسترسی به آجر با کیفیت و ارزان را برای عموم مردم فراهم نمود.

ارتباط با ما